LS1LT1 Forum banner
1 - 6 of 6 Posts

·
Registered
Joined
·
61 Posts
Discussion Starter · #1 ·
So I'm looking to beef my exhaust up to match my CAI but I've got some questions for yall. I live in the country part of texas where the word emissions may as well be some strange type of mayonnaise. I picked up a nice aluminized y pipe, brand new, for $85 flat. Gotta love CL. I'm now looking to pick up some long tube headers but before I commit...

1. Should I buy egr headers or buy regular and block the egr? I also understand a tune is required if the EGR is blocked?

2. Can I run the headers/y-pipe to the muffler? I don't plan to use a cat in the system but would fitting the single stock cat somewhere in be a benefit?

3. Will the car compensate for the extra flow or will a tune really unlock the potential?
 

·
Whistles go Whoooooooooo
Joined
·
16,470 Posts

·
Registered
Joined
·
131 Posts
The long tubes will require a stronger engine mount or youll be banging your undercarage haha, nice find with the Y pipe
 

·
Registered
Joined
·
61 Posts
Discussion Starter · #4 ·
If you do not need to ever pass emissions, get the race headers with no AIR/EGR.

Buy a block off plate for the intake and yes, you will need a tune to get rid of the SES light.

The Y pipe will mate up with the exhaust after a cut or two and then you need a band clamp. Do not bother with a cat in the exhaust.
Are there any other consequences besides the ses light? Like reduced power in some way?

The long tubes will require a stronger engine mount or youll be banging your undercarage haha, nice find with the Y pipe
No kidding really? I'm underestimating how tight the fight is gonna be haha. Thanks yeah they were bought but the car was sold before they were even installed.
 

·
Registered
Joined
·
49 Posts
FWIW I have stock mounts that are in good condition and I've accidentally hit some nasty bumps without any banging. Might vary from one brand to another brand or car to car.
 

·
Registered
Joined
·
61 Posts
Discussion Starter · #6 · (Edited)
If you do not need to ever pass emissions, get the race headers with no AIR/EGR.

Buy a block off plate for the intake and yes, you will need a tune to get rid of the SES light.

The Y pipe will mate up with the exhaust after a cut or two and then you need a band clamp. Do not bother with a cat in the exhaust.
I'm thinking of gutting the cat and reinstalling it just so I could pass a visual. I daily the car/ I can handle the ses light but will my engine run correctly? I don't have post cat O2s, my question is will the PCM adjust the fuel trims for proper air/fuel mixture? I read some posts saying it will and others saying it will run slightly lean.

I don't have to pass a sniffer or anything but would running the cat post Y be a good idea? Also, what about gutting it, would it sound better or would I get that nasty popping?

FWIW I have stock mounts that are in good condition and I've accidentally hit some nasty bumps without any banging. Might vary from one brand to another brand or car to car.
I'm hoping mine will be okay, my mounts seem to be fine I think; the engine does rumble some at idle but it doesn't bang down or anything on shifts. I'm thinking about buying polys though.

I picked up some race style painted pacesetters. I'm gonna be band clamping the whole system just because I don't have a welder on hand and band clamps make for easy access.
 
1 - 6 of 6 Posts
Top